Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Svobodová, Michala ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Svobodová, M.: Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy/ DP / Praha 2011 / UK, Pedf, Kat VV s. 103 Teoretická část diplomové práce obsahuje stručnou historii vývoje šperku od počátku lidstva až k dnešním dnům. Je zaměřena především na novodobou historii a takzvaný autorský šperk. Snaží se sledovat vznik a rozvoj trendu výroby šperku z netradičních materiálů. V současné tvorbě prezentuje vybrané designéry šperku České alternativní scény a ukázky jejich prací. V didaktické části jsou představeny dvě výtvarné řady, jež byly částečně realizovány se žáky prvního stupně základní školy. Výtvarná část diplomové práce pak prezentuje autorovu vlastní tvorbu. Práce je doplněna četnou obrazovou dokumentací.
Krize dětského výtvarného projevu a možnosti jejího překonávání.
FLAŠKOVÁ, Eliška
Práce se zaměřuje na poznání výtvarné krize, hledá její příčiny a možnosti, jak jí preventivně předcházet. Teoretická část přibližuje výtvarný projev žáka středního školního věku. Informuje, k jakým změnám v myšlení u něj dochází, když ztvárňuje skutečnost na dvourozměrném médiu. Získané poznatky vedou k vysvětlení, proč je patrný častý výskyt krizových jevů v tvorbě žáka právě tohoto věku. Následující návrhy od Zdeňka Hosmana, Věry Roeselové a dalších autorů doplňují práci, jak lze výtvarné krizi předejít. Praktická část se odvíjí od zkoumání snahy žáka přiblížit se svou výtvarnou studií viděné skutečnosti. Cílem metodické řady ?Zobrazení trojrozměrnosti? je rozvíjet u dítěte zájem i schopnost skutečnost studovat, dovést jej k vnímání podstatných znaků pro správné výtvarné řešení objektů. Soubor vybraných aktivit si klade za cíl inspirovat pedagogy k dalším možným aktivitám směřujícím k eliminaci krizových jevů v žákově výtvarném vyjadřování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.